STAGE V MOTOROK A JCB 4-6 TONNÁS KOMPAKT KOTRÓGÉPEINEK
A JCB három új modellel frissítette 4-6 tonnás kompakt kotrógép kínálatát. A nulla farksöprésű 50Z-2 a korábbi 48Z-1 és 51R-1 modellek helyét veszi át, az 56Z-2 a 55Z-1 helyébe lép, míg a hagyományos farkinyúlású 60C-2 a 57C-1 modell utódja.
Mindhárom új gép meghajtását egy 1,7 literes turbófeltöltéses háromhengeres közös nyomócsöves dízelmotor biztosítja, ami 34 kW (45,6 LE) leadására képes. Dízel oxidációs katalizátorral (DOC) és dízel részecskeszűrővel (DPF) rendelkezik, dízel kipufogógáz-kezelő folyadékra (DEF), például AdBlue-ra nincs hozzá szükség. A motor tökéletesen illeszkedik a hidraulikus rendszerhez, és mostantól programozható automatikus leállítással, programozható automatikus üresjárati és egygombos üresjárati funkciókkal rendelkezik.
A három gép új JCB fülkét kapott, amiben az első szélvédő módosításával javult a kilátás előrefelé, különösen teherautóra való rakodás esetén. Az alapfelszereltség részét képező LED munkalámpák „follow-me-home” funkcióval is rendelkeznek a biztonságosabb munkavégzés érdekében. Az ajtózár kialakítását is javították kapaszkodófogantyúkkal, amelyek akár fényvisszaverő színekben is választhatóak.
A fülke belsejének elrendezése is javult, mostantól ezekben a modellekben is helyet kap a 8-10 tonnás termékpalettánál már eddig is használt 7 hüvelyk átmérőjű színes kijelző. A segédhidraulikákat a gépkezelő akár 10 különböző szerelékhez be tudja állítani, alacsony és magas áramlással egyaránt, ezzel csökkenthető az állásidő a munkaeszközök cseréjekor. Az integrált tolatókamera képe a fő kijelzőn is megjeleníthető, így nincs szükség második monitorra a fülkében.
A kijelzőt a membránkapcsolókkal vagy a tekerőgombbal vezérelhető, elkülönítve a meghajtás vezérlésétől. Opcionálisan kulcsos vagy billentyűkódos indításgátló is kérhető, a Bluetooth rádió kéz nélkül is használható. Egy nagyobb pohártartó is beépítésre került.
A JCB négy rögzítőpontot helyezett el járószerkezeten és négyet a gépek felsővázán, így a kotrók könnyen szállíthatók az egyes munkavégzési helyek között, a járószerkezet károsodásának veszélye nélkül. Szintén a kotrógépek fő struktúráját érintő változás, hogy a gyártó csapágyperselyeket helyezett el a forgóoszlopban a nagyobb tartósság és hosszabb élettartam érdekében.
A gépek teljes fenntartási költsége a JCB mérnökei számára elsődleges szempont, ezért a 50Z-2, 56Z-2 és 60C-2 modellekben 500 üzemórás zsírzási gyakoriság elegendő az összes forgócsapszeg számára, beleértve a kanál munkahengert és a dózert rögzítőket is. A kotrók 500 üzemórás szervizidőszakokkal rendelkeznek csökkentve ezzel az állásidőt, míg a dózer hidraulikatömlői mostantól két részből állnak, amivel a csereköltségek akár 60%-kal csökkenthetők.
Főbb jellemzők:
· Stage V motor dízel kipufogógáz-kezelő folyadék nélkül
· Nagyobb és kényelmesebb ROPS fülke jobb kilátással
· A teljesen perselyezett forgóoszlop növeli a tartósságot
· Alacsony használati költség 5 éves LiveLink előfizetéssel0